Wat is …?

Kwaliteitskundigen hebben, net als andere bedrijfskundigen en net als alle andere professionals, nogal eens de neiging om in jargon te praten en te schrijven. Voor ingewijden is dat makkelijk: je weet meteen wat er bedoeld wordt. Voor de niet-ingewijden is het daarentegen drempelverhogend.

Duidelijkheid is één van de dingen die Adburdias nastreeft. Vandaar dat wij graag uitleg geven van een aantal kreten uit het (kwaliteits)jargon. Wij doen dat in de serie ‘Wat is…?

Over thema’s rond kwaliteit leggen wij de begrippen kwaliteit en kwaliteitssysteem uit. Op Adburdias voor kwaliteitsmanagers vindt u nog meer kwaliteitsbegrippen uitgelegd, waaronder ISO 9001.

Op deze site leggen wij ook uit hoe meerdere managementsystemen kunnen worden verenigd in een combi-zorgsysteem.

Uiteraard belichten wij ook enkele belangrijke thema’s over bedrijfsvoering: maatschappelijk verantwoord ondernemen, de Balanced Scorecard, en het belang van tevredenheidsmetingen.

Niet meer mogelijk te reageren